KLACHTENPROCEDURE
Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie streeft naar een optimale dienstverlening. Mocht u desondanks niettevreden zijn, dan hoort het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie dat graag van u.
Een gesprek leidt meestal tot een bevredigende oplossing. Mocht dat niet het geval zijn dan kunt u een klacht indienen. Deze klachtenprocedure bevat informatie over hoe u uw klacht kunt indienen en binnen welke termijn u een reactie kunt verwachten.Uw klacht wordt altijd serieus genomen. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
1. DEFINITIES
1.1. Klacht
Elke schriftelijke uiting van ontevredenheid van een klant over de activiteiten en dienstverlening van Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie.
1.2. Klant
Elke afnemer van een dienst van Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie.
2. INDIENEN VAN EEN KLACHT
U kunt uw klacht schriftelijk (aangetekend) indienen. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen beoordelen vraagt het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie van u in ieder geval de volgende zaken in uw schrijven op te nemen:
·uw naam, naam van de instelling, adres, tel.nr. en e-mailadres
·de datum waarop u uw schrijven verstuurt
·een heldere beschrijving van uw klacht
·eventuele voorgaande correspondentie en relevante kopieën van documenten die uw klacht verduidelijken. Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn uw klacht te beoordelen. Uw klacht kunt u sturen naar: Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie. Koningsplein 38-B 2518 JH Den Haag, t.a.v. I.M. Mol.
3. BEHANDELING VAN UW KLACHT
Binnen één week na ontvangst van uw klacht ontvangt u een schriftelijke (aangetekende) ontvangstbevestiging. Met deze bevestiging wordt u geïnformeerd bij wie uw klacht in behandeling is en over de periode waarbinnen u een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Wij streven er naar dit binnen 15 werkdagen te doen. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover schriftelijk bericht. U kunt erop rekenen dat uw klacht zo objectief mogelijk wordt beoordeeld. Degene die uw klacht behandelt kan u tijdens de beoordeling vragen om extra informatie. Uw klacht en de wijze van afhandeling wordt geregistreerd en gedurende 1 jaar na afhandeling bewaard.
4. REACTIE OP UW KLACHT
U ontvangt binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht, tenzij er eerder schriftelijk en met redenen omkleed kenbaar is gemaakt dat er vertraging is ontstaan. Dit kan onder meer worden veroorzaakt door de complexiteit van het dossier.
5. GESCHILLENCOMMISSIE
Wij doen er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Toch kan het zo zijn dat u het niet eens bent met de afwikkeling. U heeft dan de mogelijkheid zich te wenden tot Mevr. Lea van Dongen, zelfstandig gevestigd trainer / coach in Alkmaar en hierbij optredend als onafhankelijke derde om geschillen tussen opdrachtgevers en het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie te beslechten. Er kan pas een beroep op haar gedaan worden als de interne klachtenprocedure bij het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid. Het oordeel van de onafhankelijke derde is bindend voor het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie alsook voor de klant. Mogelijke consequenties worden binnen een termijn van vier weken afgehandeld. Wilt u een beroep doen op Mevr. van Dongen dan kunt u contact met haar opnemen: 06-25046164 of [email protected].
Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie streeft naar een optimale dienstverlening. Mocht u desondanks niettevreden zijn, dan hoort het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie dat graag van u.
Een gesprek leidt meestal tot een bevredigende oplossing. Mocht dat niet het geval zijn dan kunt u een klacht indienen. Deze klachtenprocedure bevat informatie over hoe u uw klacht kunt indienen en binnen welke termijn u een reactie kunt verwachten.Uw klacht wordt altijd serieus genomen. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld.
1. DEFINITIES
1.1. Klacht
Elke schriftelijke uiting van ontevredenheid van een klant over de activiteiten en dienstverlening van Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie.
1.2. Klant
Elke afnemer van een dienst van Het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie.
2. INDIENEN VAN EEN KLACHT
U kunt uw klacht schriftelijk (aangetekend) indienen. Om uw klacht zo snel mogelijk te kunnen beoordelen vraagt het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie van u in ieder geval de volgende zaken in uw schrijven op te nemen:
·uw naam, naam van de instelling, adres, tel.nr. en e-mailadres
·de datum waarop u uw schrijven verstuurt
·een heldere beschrijving van uw klacht
·eventuele voorgaande correspondentie en relevante kopieën van documenten die uw klacht verduidelijken. Hoe meer relevante informatie u verstrekt, hoe beter wij in staat zijn uw klacht te beoordelen. Uw klacht kunt u sturen naar: Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie. Koningsplein 38-B 2518 JH Den Haag, t.a.v. I.M. Mol.
3. BEHANDELING VAN UW KLACHT
Binnen één week na ontvangst van uw klacht ontvangt u een schriftelijke (aangetekende) ontvangstbevestiging. Met deze bevestiging wordt u geïnformeerd bij wie uw klacht in behandeling is en over de periode waarbinnen u een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Wij streven er naar dit binnen 15 werkdagen te doen. Mocht blijken dat dit niet haalbaar is, dan ontvangt u hierover schriftelijk bericht. U kunt erop rekenen dat uw klacht zo objectief mogelijk wordt beoordeeld. Degene die uw klacht behandelt kan u tijdens de beoordeling vragen om extra informatie. Uw klacht en de wijze van afhandeling wordt geregistreerd en gedurende 1 jaar na afhandeling bewaard.
4. REACTIE OP UW KLACHT
U ontvangt binnen 15 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht, tenzij er eerder schriftelijk en met redenen omkleed kenbaar is gemaakt dat er vertraging is ontstaan. Dit kan onder meer worden veroorzaakt door de complexiteit van het dossier.
5. GESCHILLENCOMMISSIE
Wij doen er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Toch kan het zo zijn dat u het niet eens bent met de afwikkeling. U heeft dan de mogelijkheid zich te wenden tot Mevr. Lea van Dongen, zelfstandig gevestigd trainer / coach in Alkmaar en hierbij optredend als onafhankelijke derde om geschillen tussen opdrachtgevers en het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie te beslechten. Er kan pas een beroep op haar gedaan worden als de interne klachtenprocedure bij het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie is doorlopen zonder dat dit tot een oplossing heeft geleid. Het oordeel van de onafhankelijke derde is bindend voor het Instituut voor Rugklachtenpreventie en Haptonomie alsook voor de klant. Mogelijke consequenties worden binnen een termijn van vier weken afgehandeld. Wilt u een beroep doen op Mevr. van Dongen dan kunt u contact met haar opnemen: 06-25046164 of [email protected].